dinsdag 2 juni 2009

04-10 mei

Maandag
Voormiddag: Ik merk op kantoor dat er een plezierige sfeer in de lucht hangt. Dat komt waarschijnlijk omdat Mr. Christakis de hele week op zakenreis is. Dit speelt soms wel in mijn nadeel: de tussentijdse evaluatie en rapportering schuiven daardoor elke keer weer een beetje achteruit. Een zuiderse mentaliteit is niet altijd een stipte…
Namiddag: Na de lunch is het nog steeds ontspannen op kantoor. De meesten komen pas terug van de lunch om 14.30. We hebben alleen geen zin om te werken. Maandag is altijd een suf dagje voor de meesten onder ons.

Dinsdag
Voormiddag: Elke dag probeer ik dingen in orde te maken om mijn eindwerk te vervolledigen. En dat is vandaag ook weer het geval. Omdat het enorm kalm is, probeer ik om al die kleine dingen af te werken, zodat ik niet nog 101 kleine taken heb openstaan… Eerst iets afwerken en dan aan iets nieuws beginnen is voor mij de beste manier van werken. Ook hier en in mijn toekomstige carrière zal ik dit zo goed mogelijk proberen te handhaven.

Woensdag
Voormiddag: Voor de middag is het kalm op het werk. Ideaal om verder aan mijn eindwerk te werken. Ik heb mijn laptop meegebracht en heb alle dossiers bij de hand. We zullen er eens invliegen!
Namiddag: Na de middag heb ik even genoeg van mijn eindwerk en kijk ik mijn mails nog eens na. Er zitten een paar aanvragen tussen voor de verschepingen van auto’s, welke ik dan ook meteen beantwoord en/of doorverwijs naar onze agent in de UK. Omdat ik de hele dag bezig ben geweest is de tijd gevlogen. Voor ik het weet is het 17.00h en is het tijd om naar huis te vertrekken.
Vandaag staan er Hot Dogs op me te wachten als voorgerecht. We hebben namelijk afgesproken met Elena om Mezze te gaan eten, maar dit is pas om 21.00h. Een leuke avond in het vooruitzicht dus.

Donderdag
Voormiddag: Vandaag ben ik niet in mijn goede doen… Bert vertrekt morgenvroeg weer terug naar België en zijn gezelschap van de afgelopen 10 dagen was toch wel aangenaam. Je hebt altijd iemand om mee te praten of om je hart te luchten. Zo zie ik dan maar, dat ik een gevoelsmens ben die nood heeft aan warmte en personen rond zich. Weer een lesje meer wat betreft: ‘Ken jezelf’.
Namiddag: Omdat ik mijn laptop vandaag niet bij heb ,probeer ik om zoveel mogelijk mails op te volgen en telefoontjes te plegen om het werk van Christos wat te verlichten. Zo gaat mijn namiddag ook weer vlotjes voorbij.

Vrijdag
Voormiddag: Wat een ramp vandaag… Doordat ik zo vroeg ben moeten opstaan voor Bert zijn vertrek, ben ik echt een wrak. Ik krijg amper mijn ogen geopend en heb een slaperig gevoel de ganse voormiddag. Ik tracht om zoveel mogelijk te helpen bij Christos en daarbij de dossiers van mijn eindwerk in orde te maken.
Namiddag: Na een paar boterhammen en nog een koffie kan ik er beter tegen. Ik begin weer met volle energie aan het 2de deel van de dag. De voorlopige versie van mijn eindwerk is klaar en deze stuur ik door naar thuis. Zij lezen dit even na op structuur en opbouw. Ik ga proberen om de verbeterde versie zondag door te sturen naar mijn begeleidende docent zodat hij al een idee heeft van wat er al in orde is en waaraan ik nog moet werken.
17.00h en Eleni (van Accounts) neemt me mee naar huis omdat ik een beetje te zwaar geladen ben met dossiers en mijn laptop. Ik laat mij afzetten bij Kleo (the kebab store). Daar relax ik een beetje op het terras terwijl mijn Kip Kebab op de rooster ligt te sudderen. Thuis krijg ik wat heimwee en probeer ik de tijd te doden met wat skype en opkuiswerk.

Zaterdag
Vandaag slaap ik lekker uit… Zonder gezelschap is het toch anders hoor… Toch kan ik ook wel genieten van de rust en de aangename stilte.
Rond 11.00h kleed ik me aan en maak ik ontbijt klaar. Ik probeer om nog zoveel mogelijk af te werken wat betreft mijn eindwerk. Het is bijna klaar maar er moeten nog wat dingen aangepast worden.
Ook mijn blog mag ik niet vergeten… Ik probeer om alles aan te vullen want het is al wel even geleden dat er nog iets verschenen is. Oeps.
Rond de middag trek ik erop uit… Eerst even langs de bakker om brood in huis te halen voor het weekend en daarna richting Avenue. Maria moet vandaag werken en ik ga eens een kijkje nemen hoe het met haar gaat.
’s Avonds ga ik met de meiden op stap. Het is lang geleden, maar we zullen er nog eens een lap op geven J.

Zondag
11.00h: Ik word wakker met het zonnetje op mijn gezicht, maar oei toch… een katertje… Ik blijf nog wat in bed liggen, want opstaan met zo’n gevoel haalt toch niets uit.
Een uurtje later besluit ik dan toch om maar op te staan, want ik ben klaar wakker!
Met een zombie gevoel wandel ik naar de bakker om wat brood en melk in huis te halen. Een wandelingetje met mijn voeten door de koele zee doet toch wel deugd.
Dat zal één van de dingen zijn die ik enorm hard ga missen als ik weer thuis ben… zon, zee en strand binnen handbereik…
’s Avonds maak ik een Italiaanse ciabatta klaar, want veel eten, daar zegt mijn maag toch wel even nee tegen.Op tijd in bed en wat rusten en bekomen…

---

Monday
Morning: I note that there is a pleasant atmosphere in the office. This is probably because Mr. Christakis will be absent the whole week for a business trip. This is sometimes in my disadvantage. The interim evaluation and report, slides back each time a little further. A southern mentality is not always a strict ... Afternoon: After lunch, it is still relaxing in the office. Most will be back from lunch at 14h30. We just do not feel like working. Monday is always a dull day for most of us.

Tuesday
Morning: Each day I try to do things in order to complete my thesis. And that is also the case today. Because it is extremely quiet today, I try to work on all those little things still open for completion. For me the best way of working on issues is to work from start to end and fully complete the issue.. Here, and in my future career, I will try my best to maintain this approach.

Wednesday
Morning: Not too busy. Ideal for me to start with my thesis work. I brought my laptop and have all the files at hand. Off we go! Afternoon: I have got just enough of my thesis and I take a look at my mails again. There are a couple of requests for shipments of cars, which I immediately replied and / or refer to our agent in the UK. Because I'm busy the whole day so time flies. Before I know it, it is 5 pm and it's time to go home and take my bus. Today Hot Dogs are on the menu as starter. I agreed with Elena to go for a Mezze dinner at 9pm. A nice evening in prospect.

Thursday
Morning: Not a swell day today ... Bert leaves tomorrow back to Belgium and 10 days of his company was quite pleasant. You always have someone to talk to or to vent your heart when someone is around. I am a caring and emotional person who needs people around me. Another lesson as regards: 'Know yourself'. Afternoon: No laptop today, so I try to maximize mails response and phone calls to release the work of Christos.

Friday
Morning: What a disaster today ... Because Bert asked me to get up with him for his departure, I am really a wreck. I can barely open my eyes and I have a sleepy feeling the whole morning. I try to help Christos with filing. My thesis start the completion stage. Afternoon: After a couple of sandwiches and a coffee I perform better again. I start again with full energy to the 2nd part of the day. The preliminary version of my thesis is finished and I send it home. My parents read and verify the structure and approach of the first draft of my thesis. I will try to send my accompanying teacher this first draft so he has an idea of what it’s all about in order to get an early respons on weak parts of my thesis and to see of there is still a lot of work to be done. 17h00 and Eleni (from Accounts) took me home because I am too heavy loaded with files from work and fully packed laptop. She drops me off at Kleo’s (the kebab store). As I relax a bit on the terrace, my Chicken Kebab simmers on the barbeque grill. Back home I get homesick and I try to kill the time with skyping and cleaning work.

Saturday
Today I slept very well …no one around ... I enjoy the peaceful and pleasant silence. Around 11am I get up and make me some breakfast. I try to do as much work as possible for my thesis. It is almost ready but still have some things to be changed. Also my blog I remember ... I try to complete everything because it has been a while since something is published on my blog page. Oops. Around noon I leave the apartment. I first visit to the bakery to get bread for the weekend and then towards Avenue. Maria had to work there today and I took a look how she was doing today. At night I went partying with the girls. It’s been a long time now, but we let ourselves go that evening. Great party fun.

Sunday
11.00h: I wake up with the sun on my face, but still ... a little headache ... I go back to sleep for a while because this feeling does not wants to get up if you know what I mean. An hour later I decided that I have to, because I'm wide awake! With a walking zombie feeling I went to the bakery for some bread and. A walk by the sea with my feet in the cool sea water is quite refreshing. That will be one of the things that I miss tremendously when I'm home again ... sun, sea and beach within reach ... At night I make myself an Italian Ciabatta with lots of ingredients. I am hungry but my stomach still says no to some of the ingredients. Early in bed to get a good night sleep.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten