dinsdag 2 juni 2009

20-26 april

Maandag
Vandaag is het een feestdag in Cyprus.
Zonder mijn gezelschap is het toch maar stilletjes in huis en daarom bel ik Vasso even op om te vragen of zij graag iets mee gaat drinken.
We verblijven 2 uurtjes op het terras van Avenue, ondertussen al het stamcafeetje geworden. Maria heeft gedaan met werken om 17.00h en we besluiten om met de hele bende iets te gaan eten in Pizza Hut… de mensen daar kennen mij ondertussen wel haha.
Na een lekkere maaltijd en wat keuvelen vertrekken we allen huiswaarts. Ik geniet van een rustig avondje thuis en mijn gezelschap op skype en MSN. Morgen weer werken, dus op tijd in mijn bed.

Omdat het veel hetzelfde werk is en omdat ik nog wil genieten van mijn vrije momenten, heb ik besloten om mijn blog per week op te stellen en de essentie van de dag er nog in te zetten.

Dinsdag
Voormiddag: Vandaag komt de bevestiging van de boeking voor Kyriakides Ltd binnen. Een aanvraag voor de verscheping van champignonmest uit Riemst naar Limassol. De aanvraag kwam binnen op 07 April. Vandaag wordt de boeking verzegeld door de Zim agent in België (Caroline).
Na de bevestiging van onze agent in België, sturen wij een email naar de klant met de All-in kost voor de verscheping en met de details van verzending.
Namiddag: In de namiddag is het heel rustig op het werk. Wat telefoons hier en daar, vooral met de samenwerkende agenten in de UK voor de follow-up van enkele lopende dossiers.
Ik krijg nog wat taken van Christos en voor ik het weet is het weer tijd om naar huis te gaan.

Woensdag
Voormiddag: Kyriakides vraagt een nieuwe boeking aan met als verschepingsdatum 28 April. Het betreft een 40’ container met champignonmest.
Vandaag komen er niet zoveel aanvragen binnen voor verschepingen van UK – LIMASSOL. Een rustig dagje dus… Dat mag ook al eens.
Namiddag: Er hangt een ontspannen sfeer en iedereen werkt met een slakkengangetje. De namiddag gaat héél traag vooruit en ik zal blij zijn dat het 17.00h is.

Donderdag
Voormiddag: Een aanvraag betreffende een dossier uit de UK: Mercedes CLK.
Antonis (Operations) geeft me een extra taak buiten de dagelijkse verplichtingen. Hij had graag een lijst verkregen van mij met alle autohandelaars van Cyprus erin. Eerste gedacht: enorm veel werk, en ja hoor dat was het ook. Ik besloot om hier een paar dagen voor uit te trekken zodat ik voldoende opzoekwerk zou kunnen verrichten.
Namiddag: Opnieuw een dossier uit de UK: Toyota Hilux 2.5
Omdat de klant verzocht om een inspectie uit te voeren bij de lading van dit voertuig waren er veel mailings en telefoongesprekken nodig om de juiste man te vinden voor deze job. Je belt eerst naar je samenwerkende agent in de UK (John) en legt hem deze aanvraag voor. Omdat de meeste agenten niet in staat zijn, of niet bevoegd zijn om dit te voorzien in hun diensten, gaan zij op zoek naar de geschikte persoon of instantie.

Vrijdag
Voormiddag: Aanvraag van een verscheping uit de UK: 1 Vrachtwagen. Omdat dit geen ‘gewone’ zending is, zijn er meerdere gegevens nodig dan enkel het type en de plaats van EXW…
Je hebt de afmetingen nodig zodat je weet of je de vrachtwagen in een container kan verschepen of je een flat rack container nodig hebt. Veel mails en telefoongesprekken dus…
Namiddag: Verder werken aan mijn eindwerk. Ook ’s avonds…

Zaterdag
Vandaag sta ik iets vroeger op dan op een normale zaterdag. Ik zou nog graag wat poetsen en dingen in orde maken zodat ik dinsdag niets meer moet doen als Bert arriveert.
Ik fris me op, kleed me aan en ik vlieg er dan ook maar meteen in.
Gisteren op de bus had ik met Lynn afgesproken om vandaag te gaan shoppen in het centrum van Limassol, een dagje stappen onder meiden. Leuk hoor.
Winkel in, winkel uit en een terrasje hier en daar.
Eens terug thuis geniet ik nog van het zonnetje op mijn terras en maak ik een lekker avondmaal klaar voor mezelf. De avond vul ik met wat skypen en een romantische film.

Zondag
Ik sta op rond 09.00h en maak ’s ochtends een lange wandeling aan zee… Mmmm dat doet deugd die frisse zeebries. Ik stop even langs de bakker voor mijn ontbijt en om wat brood mee te nemen voor op het werk morgen.
Genieten doe ik vandaag… één van de laatste weekends alleen in dit prachtige land.
Genieten van het strand en van een terras in de zon.
Mijn zondag zit er weer op en ik kan al niet wachten tot Bert aankomt dinsdagavond.

---

Monday
Today is a holiday in Cyprus. Without my parents but it is very quietly in the house and therefore I call Vasso to ask if she would like to have a drink with me. We stayed for 2 hours on the terrace of ‘The Avenue’, a pub I visit the most. Maria had been working till 5pm and we decide to take the whole gang for a quick meal in the Pizza Hut ... the people there are becoming quit familiar with me .. haha. After a delicious meal and an extended chat we drive back home. I enjoyed a quiet evening at home. Tomorrow it’s back to work, so I decided to go to bed on time.
Because my internship is much the same (it is becoming more and more a routine to me and that’s a good thing) and because I still want to enjoy my free moments, I have decided to write my blog on a weekly basis with only the essential parts of the day mentioned in my blog.

Tuesday
Morning: Today we received the confirmation of the booking for Kyriakides Ltd in. A request for the shipment of mushroom manure from Riemst to Limassol. The request came in on 07 April. Today is sealed by our booking agent in Zim Belgium (Caroline). After the confirmation of our agent in Belgium, we will send an email to the customer with the All-in cost for the shipment and the details of the shipment. Afternoon: The afternoon is very quiet at work. Some phones with the cooperating agents in the UK for the follow-up of certain files and that’s it. I also get some extra tasks from Christos and soon it is again time to go home.

Wednesday
Morning: Kyriakides ask a new booking with a shipping date 28 April. It is a 40 'container with mushroom manure. Today, there are not many requests for shipments from UK to Limassol, soa quiet day. Afternoon: There is a relaxed atmosphere and everyone works at a snail's pace. The afternoon progresses slowly and I am glad that it is 5pm.

Thursday
Morning: A request concerning a file from the UK for shipment of a car: Mercedes CLK. Antonis (Operations) gives me an extra job outside the daily obligations. He would like a list with all car dealers in Cyprus. First thought: a lot of work, and yes that’s what it was. I decided to occupy myself for a few days with it in order to obtain sufficient research on the subject.
Afternoon: Another case from the UK concerning a car: Toyota Hilux 2.5 The customer requested an inspection of the cargo (the vehicle) resulting in a lot of mailings and phone calls needed to find the right man for this job. You first call to your co-operative agent in the UK (John) and submit this request. Because most agents are unable or not competent to do this, they look for the appropriate person or authority to perform the job.

Friday
Morning: Request for a shipment from the UK: 1 Truck. Because this is not a 'normal' delivery, there are more data required than only the type and location of the EXW .You need the dimensions of the truck to know if it can be shipped in 20 feet container or a flat rack container. Again,.. many emails and phone calls. Afternoon: Further work on my thesis. Even until the evening.

Saturday
Today I get up slightly earlier than on a normal Saturday. I would like to clean up the apartment and put things in order so that I have to spent less time on Tuesday when Bert arrives. I refresh myself, dress me and start working immediately. Yesterday on the bus I agreed to go shopping with Lynn (a co-student from Belgium) in the center of Limassol. Fun though, .. a shopping day between girls. Shops in, shops out, and a terrace in between. Once back home I still enjoy the sun on my terrace and I make a nice dinner ready for myself. Later on some skyping and a romantic movie.

Sunday
I get up around 9am and make a long morning walk by the sea ... Mmmm I love the sound of a cool sea breeze. I stopped at the bakery for breakfast and bought some bread to take to work for tomorrow. I enjoyed the day ... One of the last weekends in this beautiful country with the beautiful beach and a terrace in the sun. My Sunday slowly ends, and I can not wait until Bert arrives on Tuesday.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten