zondag 19 april 2009

cyprus 11 & 12 april

Zaterdag
Eindelijk nog eens een keertje uitslapen… Het was een supervermoeiende week met het bezoek over de vloer… Ik blijf nog wat liggen in mijn warme bedje, starend naar de zonnige buitenlucht.

Om 11.00h rol ik mijn bed uit en geniet ik van een ontbijt met een tasje koffie.

Rond de middag skype ik nog wat met mijn ouders, want zij arriveren namelijk morgen namiddag (zondag). Even checken of alles in orde is. Je ziet het aan hun gezicht dat ze er enorm naar uitkijken.

Na de middag ga ik nog snel langs Papas supermarkt om de nodige dingen voor morgen in huis te halen. Elke keer als ik naar Papas ga, moet ik voorbij de ‘Kebab store’ van Kleo… Ja, je kan het al raden… heel de namiddag heb ik er op het terras gezeten met “de mannen van de Kebab”… Lachen is hier wel verzekerd. Na 2 uurtjes gelach en getier maakt Kleo een ‘Pork Souvlaki’ voor me klaar. Hij wil weer niet dat ik betaal, maar daar voel ik me toch wel ongemakkelijk bij. Ik besluit om de volgende keer deze er toch bij te rekenen.

Eens terug thuis leg ik mezelf in mijn luie zetel en skype ik met wat vrienden. Als je bezoek hebt komt dit er ook niet altijd van.
Rond 23.00h beginnen mijn oogjes dicht te vallen… tijd om te gaan slapen!

---

Saturday
Finally, a good night’s rest ... It was a super tiring week with the visitors in the apartment... I stay in my warm bed for an half an hour, staring into the sunny sky.

11.00h I get out of my bed and I enjoy a breakfast with a cup of coffee. Around noon I skype with my parents, because they'll come tomorrow in the afternoon (Sunday). Just to check if everything is in order. You can see it in their faces that they are excited to come.

In the afternoon I quickly go to Papas supermarket to provide the necessary things for tomorrow. Every time I go to Papas, I pass the 'Kebab store’ from Kleo ... Yes, you can guess already... the whole afternoon I sat on the terrace with the men of the ‘Kebab store’... Laughter is here insured. After 2 hours of laughter and some talking, Kleo is going to prepare some 'Pork Souvlaki' for me. He will not agree that I want to pay, but I feel somewhat uncomfortable with this. I decided pay some more the next time I will come.

Once back home I lay myself down on the sofa and I skype with friends. If you've got visitors, is this not so self-evident. Around 23.00h my eyes start to close... time to go to sleep!

---

Zondag
Zondag op tijd wakker! 08.00h gaan mijn ogen al open… Ik word wakker van het alarm op mijn gsm (dat dacht ik toch)… nee hoor, telefoon. Wie kan dat nu toch zijn zo vroeg in de morgen… Bert (een goede vriend). Omdat telefoneren via de gsm nogal duur kan zijn, besluiten we om even te skypen…

Om 09.55h krijg ik een berichtje aan van Elena… Ze vraagt zich af of ik graag met haar de voormiddag spendeer in het 5-sterrenhotel een beetje verderop. Je kan er zwemmen, tennissen en ook een gymzaal is er ter beschikking.
We genieten van het zwembad en daarna lekker luieren in de zon!!! Geweldig gewoon!

Mijn IPod in mijn oren, een bikini aan, het geluid van de zee, een zwembad en een ligstoel in de zon… mijn zondag kan absoluut niet meer stuk.

Rond 13.30h kleden we ons om en gaan we nog snel een hapje eten in de bistro aan de overkant van de straat, Chesters genaamd. Een gezellig terras en een ‘club sandwich’ als lunch.

Om 14.30h snel naar huis, want mama en papa zullen al wel bijna onderweg zijn. Ik ben zo enthousiast en goedgezind dat Elena ook spontaan begint te lachen…

Thuis maak ik nog een paar dingen in orde zoals de afwas, nog een beetje stofzuigen en zelf nog snel onder de douche gaan.

Om 16.00h rinkelt mijn gsm… ons mama!!! Jippie… Natuurlijk telefoneren ze om te vertellen dat ze een beetje verkeerd zitten, wat ik niet anders had verwacht… Maar uiteindelijk na een 10-tal minuten arriveren ze dan toch op het appartement.

Ik ben zooooooooooo blij… Het is super om ze terug te zien! We brengen de koffers naar boven, drinken een tasje koffie om even te ontspannen en praten wat bij over hun bewogen dag.

Als het wat rustiger is, besluiten we om nog een strandwandeling te maken… Dat doet deugd. Na de strandwandeling keren we terug huiswaarts en kleden we ons om, om uit eten te gaan. Brewery zit volgeboekt en dus moeten we iets anders zoeken. Aan de overkant van de straat is er een restaurant waar je voor 13euro een 3gangenmenu kan eten… Waarom niet… Het eten is heerlijk en we genieten van elkaars gezelschap.

Morgen ben ik er weer…


---

Sunday
Wake up on time! 08.00h my eyes are opening ... I wake up with the alarm on my mobile (anyway I thought so) ... no, it is a telephone call. Who calls so early in the morning ... Bert (a good friend). Because phone calls via the mobile phone can be quite expensive, we decide to skype ...

09.55h: a message from Elena ... She is wondering if I would like to spend the morning with her in the 5-star hotel a little bit down the road. You can swim, play tennis and there is a gym is available. We enjoy the pool and laze in the sun! Just great!

My I-pod in my ears, a bikini, and the sound of the sea, a swimming pool and a lounger in the sun ... my Sunday can’t be better.

Around 13.30h we dress up and go to have a quick bite to eat in the bistro across the street named Chester. It has a pleasant terrace and I have a club sandwich as lunch.

14.30h: we quickly rush home, because Mom and Dad will almost arrive. I'm so enthusiastic and happy; that Elena spontaneously starts to laugh ...

At home I have a few things in order like the wash, a little vacuuming and even a quick shower.

16.00h: my mobile rings ... mama! Jippie ... Of course a phone call to tell me that they have taken the wrong road, which I expected ... But ultimately, after 10 minutes they arrive at the apartment.

I'm sooooooooooo glad... It's super to see them back! We bring the suitcases up, drink a coffee to relax and talk about their eventful day.

If everything is in order, we decide to go to the beach for a walk... That is virtue. After the beach we return home and we dress up, in order to go for dinner. Brewery is fully booked and so we must find something else. On the other side of the street, there is a restaurant where you can eat for only 13euro (a 3-course menu)... Why not ... The food is delicious and we enjoy each other's company.

Tomorrow I will be back...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten