maandag 6 april 2009

cyprus 04 & 05 april

Zaterdag
Na een drukke vrijdagavond deed mijn bedje enorm veel deugd. Toch is het wel moeilijk om goed te slapen als je met zo’n twee kippen op je kot zit. Maar ik ben ongelooflijk blij dat men engeltje eindelijk hier is.
Na een moeizame poging om op te staan gaan Joke en PJ naar de bakker. Ik heb hen het huis uit gestuurd zodat ik op mijn gemak een douche kan nemen!

Wanneer ze terug zijn maak ik spek met eitjes klaar voor ons drieën. We relaxen daarna nog een beetje op het appartement. Rond 13.00h besluiten we om het stadscentrum te gaan verkennen zodat ik hen de werking van de bus kan uitleggen en hen ook wat wegwijs kan maken in de stad. We shoppen wat en plaatsen ons daarna gezellig op een terras in de zon.

Omdat ik tegen de Belgen (andere studenten in Limassol) had gezegd om iets te gaan drinken deze avond, nemen we de bus terug huiswaarts. Thuis kleden we ons snel om en wandelen we richting Brewery.

Ieders maag begint te rommelen van de honger, dus bestellen we maar iets om te eten. Nog een paar biertjes, koffie en appelsapjes worden verorberd en zo is het al weer snel tijd om terug huiswaarts te keren.

Een goede nachtrust zal ons allen goed doen, want door de drukte van vrijdag zijn we alle drie wel moe.

Zondag
Mmmm alle drie lekker geslapen en fris uit de veren rond 10.00h. Het eerste wat PJ doet is op het terras gaan staan om te kijken wat weer het is/wordt vandaag. Er komen wat wolken opzetten en je kan van PJ zijn gezicht afleiden dat dit niet met zijn volle goesting is! ’s Middags eten we hotdogs. Zalig gewoon.

Vandaag is het de ronde van Vlaanderen. Wat wil zeggen; de meisjes houden een meisjesnamiddag aan het strand om bij te praten en PJ mag de koers kijken.

Omdat ik en Joke nog wat stukken moeten afsluiten in ons leven (het verleden dan), besluiten we om een lange strandwandeling te maken en proberen een aantal dingen in Cyprus achter te laten. Met wat traantjes en gelach groeien we weer dichter naar elkaar toe. Het doet deugd dat ik haar bij me heb… Zo zijn mijn batterijen weer opgeladen voor de komende dagen.

Weer thuis gaan we snel nog iets eten in Brewery en het nagerecht eten we in het Häagen-Dazs café. En smullen maar!!!

Terug thuis skype ik nog wat met vrienden terwijl die 2 zottekes samen een bad nemen. Morgen weer werken dus op tijd mijn bed in!

---

Saturday
After a busy Friday night my bed was like the best thing. Yet it is difficult to sleep if you got 2 chickies like that at your apartment. But I am incredibly glad that my angel is finally here. After a laborious attempt to get out of bed Joke and PJ are going to the bakery. I have sent them out of my home so I can take a long shower!

When they are back, I make some bacon with eggs for the three of us. We relax a bit at the apartment and around 13.00h we decide to go downtown to explore the city; so I can explain the bus system. We shop a bit and we go sit on a terrace in the sun.

Because I have told the Belgians (other students in Limassol) we are going to get something to drink this evening, we take the bus back home. At home we dress quickly and we walk towards Brewery.

Everyone his stomach begins to rumble, so we ordered something to eat. Just a couple of beers, coffee and apple juices are being consummated and it is already time to return home.

A good night's rest will do us good because of the crowded evening on Friday we are all tired.

Sunday
The three of us had a good night sleep and we get out of bed around 10.00h. The first thing that PJ does; is to stand on the terrace to see what the weather is / will be today. There are some clouds and you can tell from PJ’s face that this is not what he wants! At noon we eat hot dogs. Mmmm jummy.

Today it is the tour of Flanders. What means, the girls like a girly afternoon on the beach to talk and PJ can see the price.

Because Joke and I still have some pieces to close in our life (the past), we decided to go for a long walk on the beach and try to leave a few things in Cyprus. With tears and laughter, we grow closer to each other. It is good to have her with me... So, my batteries are recharged for the coming days.

Back home we quickly eat something in Brewery and dessert in the Häagen-Dazs cafe. We enjoy it!

Back home I skype with some friends while my 2 piggies take a bath together. Back to work tomorrow so in bed on time!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten