dinsdag 3 maart 2009

cyprus 03 Maart

Wakker worden om 7.30h, ontbijten en wassen.
Maria komt me oppikken om 9.00h om naar het werk te rijden.

Eens gearriveerd krijg ik een rondleiding op het werk en ik ontmoet al mijn collega’s.
Iedereen ontvangt me met een glimlach en de werksfeer is er super!
Een familiaire sfeer hangt in de lucht, wat ik alleen maar als positief kan aanzien!

George (de administratie manager) heeft voor mij een bureau klaar met mijn eigen pc en telefoon.
Ik zal samenwerken met de Marketing afdeling, omdat zij meer met logistiek te maken hebben dan de rest van hen… raar maar waar.
Christos (de marketing manager) ontfermt zich over me met allerhande grapjes en leuke opmerkingen. Ook Maria (collega in de Marketing afdeling) wil me veel dingen bijbrengen. Zo neemt ze me mee tot aan haar bureau om me te tonen hoe klanten aanvragen binnenbrengen voor het verkrijgen van een verschepingsservice.
Ze legt alles stap per stap uit zodat ik het zeker goed begrijp.

Veel informatie komt op me af, maar ik krijg er toch wat inzicht in na mijn eerste dag werken.
Als taak voor vandaag kreeg ik het overzicht van de mails van de marketingafdeling om ze te bestuderen en te analyseren zodat ik het reilen en zeilen van het bedrijf leer kennen. Ook heb ik de websites van Shoham en Zim grondig bestudeerd.

Niet alleen zijn mijn kennis van de nodige documenten in de scheepvaart handig, ook maken ze veel gebruik van de incoterms betreffende vervoer over water.
Om mijn dag af te sluiten heb ik samen met Maria de Erasmus documenten overlopen zodat zij deze kan vervolledigen.

- - -

Wake up at 7.30h, breakfast and washing.

Maria picks me up at 9.00h to go to work by car.

Once arrived @ Shoham I get a tour and I meet all my colleges. Everyone receives me with a smile and the atmosphere is super! A family atmosphere is in the air, what I regard as positive!

George (administration manager) has a desk for me with my own PC and phone. I will work with the Marketing department, because they have more to do with logistics than the rest of them ... weird but true.
Christos (marketing manager) guides me with all sorts of jokes and funny comments. Also Maria (colleagues in the Marketing department) wants to teach me many things. So she takes me along to her desk to show how customers requests entry for obtaining a shipping service. She explains everything step by step so I certainly understand.

I receive lots of information, but I already get some insight into it after the first day.
My task for today; I got the overview of the mail from the marketing department to study and analyze them so I learned more about how they work at the company. I also studied the websites of Shoham and Zim thoroughly.

Not only my knowledge of the necessary shipping documents is useful, they also make much use of the incoterms on water transport.
To finish my day I accompanied Maria for the Erasmus documents so that they can be completed.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten