maandag 30 maart 2009

cyprus 30 maart

Weer vroeg uit de veren om te gaan werken. Het ochtendritueel is hetzelfde als elke andere weekdag: ontbijt, wassen en klaarmaken en de bus nemen naar het werk.

Op het werk aangekomen, kan ik er al meteen invliegen. De telefoons rinkelen non-stop. Ik ga blijkbaar een drukke dag tegemoet. En dat blijkt ook zo te zijn gedurende de hele voormiddag. Wel 6 aanvragen voor het verschepen van auto’s vanuit de UK naar Limassol. Elke aanvraag heeft een andere plaats van vertrek en dit betekent dan ook een hele boel berekeningen. Omdat wij vanuit Cyprus niet altijd de juiste rates ter beschikking hebben wat betreft het transport tot aan de haven in de UK (Southampton voor Ro/Ro, Liverpool/Felixstowe/Tilbury voor containers), is het nodig om de agenten in de UK te contacteren.
Je kan je wel inbeelden hoeveel mailverkeer en telefoons hiervoor nodig zijn.

’s Middag maak ik mezelf wat boterhammetjes en een potje noodles met kip. Ik heb nog maar 1 hap genomen van mijn boterhammen en Maria komt mijn bureau binnengewandeld met een hele hoop verhalen van het weekend. Na een twintig tal minuten kan ik eindelijk verder eten. Maar dan gaat de telefoon weer… de agenten van de UK…

In de namiddag blijft het even druk als deze ochtend. Telefoongerinkel ten top! Maar een drukkere dag mag er ook al wel eens tussen zitten. De tijd vliegt en voor ik het weet is het al 16.00h. De zomertijd zal er ook wel voor iets tussen zitten.

Ik vraag aan Christos of hij me zou willen afzetten aan Carrefour. Ik moet nog wat inkopen doen en daar vind je toch meer internationale producten.

Om 18.30h arriveer ik eindelijk thuis. Snel de boodschappen uitladen en aan het avondeten beginnen. Straks heb ik ook nog de videoconferentie met de school, dus ik zal me moeten haasten.

Na de videoconferentie kan ik uiteindelijk beginnen om de keuken op te ruimen. Wat was me dat voor een drukke bedoening… pff. Nu toch maar even relaxen voor de tv en op tijd in mijn bedje.

Er wordt op de deur geklopt… Elena’s zus, om nog afscheid te nemen, want ze vertrekt morgen weer naar Rusland… Ik nodig haar uit voor koffie en we hebben een lange babbel. Wat een schatje!!!

---

Again an early morning call to go working. The morning ritual is the same as any other weekday breakfast, washing and preparation and take the bus to work.

At work, I can start immediately. The phones ring nonstop. I am facing a busy day apparently. And that is also the case during the morning. Even 6 applications for the shipping of cars from the UK to Limassol. Each application has a different point of departure and this means a whole lot of calculations. Because in Cyprus we do not always have the rates available in terms of transport to the port in the UK (Southampton for Ro / Ro, Liverpool / Felixstowe / Tilbury Container), it is necessary for us to contact the agents in the UK. You can you imagine how much mail and phones are required.

At lunchtime I make myself some sandwiches and a pot of noodles with chicken flavour. I have only 1 bite taken from it sandwiches and Maria is one agency within walk with a lot of stories over the weekend. After twenty minutes I can finally go eat. But then the phone ... the agents of the UK ...

In the afternoon, the same pressure as this morning. Telephone jangle at top! But a busy day can be good sometimes. Time flies and before I know it, it is 16.00h. Summertime has some say in it too I guess.

I ask Christos whether he would want to drop me off at Carrefour. I have some shopping to do and there you find more international products.

I finally arrive home around 18.30h. Quickly unloading the groceries and starting to make dinner. Later I also have the video conference with the school, so I will have to hurry.

After the videoconference, I can finally start to clean the kitchen. What a fuss... pff. Now just relaxing in front of the TV and in my bed on time.

Knocking on the door… Elena’s sister to say goodbye because she’s leaving for Russia tomorrow… I invite her for coffee and we have a long chat. Love the girl!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten