zondag 29 maart 2009

cyprus 28 & 29 maart

Zaterdag
Ik stap uit bed om 09.00h. Vrij vroeg voor een weekenddag. Ik maak een koffie klaar (Nescafé) om de dag in te zetten. Omdat ik bezoek krijg volgende week vrijdag besluit ik om het appartement grondig af te stoffen en te poetsen, gezien ik niet zoveel tijd heb gedurende de week.
Maar eerst een douche en de wasmachine opzetten.

’s Middags maak ik weer verloren brood, zoals bijna elk weekend. Kwestie van verspilling tegen te gaan. Ik heb lekker gegeten en maak me klaar om te gaan shoppen in het centrum van Limassol.

Ik krijg een berichtje van de andere Belgische studenten die ook in Limassol verblijven. Ze vragen me om straks eens iets te gaan drinken. Natuurlijk… dat wordt leuk!

Wat een zalig weertje vandaag!!! Een stralende zon, een klein beetje wind, maar zeker goed genoeg voor een terrasje. Na wat shoppen en kuieren door de winkelstraten zet ik me in het zonnetje met een bananenmilkshake. Mmmm… geweldig!

Met mijn batterijen weer opgeladen neem ik de bus huiswaarts rond 17.30h. Thuis eet ik de halve pizza van de Pizzahut, die ze voor mij hadden ingepakt gisteren. Zo bespaar ik weer geld!

’s Avonds spreek ik af met de Belgen in een café hier niet ver vandaan (10min wandelen), genaamd Brewery. Het zijn super toffe mensen genaamd Jens en Lynn. We zitten gezellig aan de toog met z’n drieën en praten wat over de verschillende stageplaatsen en over hun ervaringen hier in Cyprus. Ik stel ook voor om wat meer samen te doen. ‘Ja, doen we’, klinkt het in koor.

Om 01.00h (02.00h zomertijd) keren we allen terug huiswaarts met een leuk gevoel. Ik ga een geruste nacht tegemoet met de gedachte dat ik iets minder alleen zal zijn de komende weken.

Zondag
Ik slaap uit tot 11.00h (zomertijd), het is tenslotte ook zondag.

Een ontbijt met mijn boek erbij (Prescence; wat gaat over veranderingen van personen en omgevingen). Niets gaat er boven lekker relaxen op een zondag voormiddag.

Op de middag krijg ik een berichtje van Elena, mijn huisbazin, om een koffie te gaan drinken samen met haar jongere zus. Ik maak mezelf klaar en vertrek voor een wandeling tot aan Café Beanery, gekend om hun uitgebreide keuze aan koffie en gebak.

Het is super gezellig op het terrasje in de zon. En maar praten dat we doen… Het zijn echt 2 toffe meiden die ook wat van de wereld af weten. Dus een leuke babbel verzekerd!
Elena krijgt telefoon… haar man Michael is wat ongerust en vraagt waar ze blijven. We vertrekken maar terug huiswaarts. Omdat het zusje van Elena dinsdag weer terug naar Moskou vertrekt, beloof ik haar om nog langs te komen voor die datum.

Thuis maak ik nog een lijstje voor de winkel voor morgen en zet ik me achter mijn pc om nog wat dingen in orde te maken; zoals deze blog onder andere.
Tegen de avond (+/- 17.00h) neem ik de bus naar het appartement van de Belgen om eens te kijken naar Jens zijn internetinstellingen. Daar was blijkbaar iets mis mee. We eten samen en ik haast me terug naar huis, omdat ik nog moet skypen met mijn docent betreffende de videoconferentie die we morgen houden met de school.

---

Saturday
I stumble out of bed at 09.00h. That’s early for a weekend day. I make a coffee (Nescafé) to start my day. Because I have visitors next Friday, I decided clean the apartment thoroughly, given I do not have much time during the week. But first a shower and starting the washing machine.

At noon, I eat ‘lost bread’ again, like almost every weekend. Just a matter to not waste any food. I had a good lunch and am ready to go shopping in the center of Limassol. I get a message from the other Belgian students who stay in Limassol. They want me to join for a drink this evening. Of course ... that is nice!

What a blissful weather today! A radiant sun, a little wind, but certainly good enough for a terrace. After some shopping and window-shopping I sit down in the sun with a banana milkshake. Mmmm ... great!

With my batteries charged, I take the bus home around 17:30. At home I eat half the pizza from Pizza hut; they had packed for me yesterday. Just to save money again!

At night I meet with the Belgians in a cafe not far away (10min walk), called Brewery. They are super nice people called Jens and Lynn. We are sitting at the bar with the three of us and talk about the different placements and their experiences here in Cyprus. I also suggest doing more together. "Yes we should," it sounds in choir.

At 01.00h (02.00h summertime) we all returned home with a nice feeling. I go to bed with the thought that I won’t be all alone in the coming weeks.

Sunday
I sleep until 11.00h (summertime), it is Sunday of course.

A breakfast with my book in front of me (Prescence, what about changes in people and environments). Nothing is so nice to relax on a Sunday morning.

At noon I get a message from Elena, my house mistress, for a coffee along with her younger sister. I make myself ready and I am leaving for a walk to Cafe Beanery what is known for their wide selection of coffee and pastries.

It is super on the terrace in the sun. We talk and talk... They are 2 really nice girls that who have some knowledge of the world. So a nice chat guaranteed! Elena gets a phone call ... her husband Michael is worried and asks where they have been. We go back home. As the sister of Elena returns on Tuesday to leave for Moscow again, I promise her to visit again before that day.

At home I prepare a shopping list for tomorrow and put myself in front of my PC to make some things in order, like this blog among others. In the evening (+ / - 17.00h), I take the bus to the apartment of the Belgians to have a look at Jens’s Internet settings. There was apparently something wrong with that. We eat together and I rush back home, because I still need to skype with my teacher on the video conference that we will have tomorrow with the school.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten