maandag 9 maart 2009

cyprus 09 maart

Een heel onrustige nacht achter de rug. Elk uur zie ik voorbijgaan. Hierdoor sta ik ook op met een minder humeur dan gewoonlijk. Hier zal Christos wel verandering in brengen als hij me oppikt… En ja hoor, een mopje hier, een glimlach daar en hij tovert een lach op mijn gelaat.

Op het kantoor is het rustig vandaag. Alleen in het kantoor van Mr Christakis gaat het er minder kalm aan toe. Hij heeft het heel druk en daardoor heeft Maria ook haar handen vol.

Vandaag mag ik van Christos boekingen verrichten voor containers. Jippie, weer iets nieuws bijleren! Ik probeer zo goed mogelijk alles op de voet te volgen wat betreft belangrijke dossiers en het verzenden van pro forma facturen. Dit laatste herinner ik me nog goed uit de lessen Techniek van Buitenlandse Handel (dank je wel mevrouw Van Opstal).

De dag gaat voorbij met het getik van de regen op de vensters van het kantoor.

Maria brengt me vandaag naar huis, omdat we samen eerst nog inkopen gaan doen. We rijden eerst langs de fotograaf voor pasfoto’s voor mijn buskaart. Daarna pikken we Konstantinos op van de kinderopvang. Een uitgebreid winkelbezoek aan Debenhams (een super grote winkel waar je alles kan vinden; van groenten tot schoenen en elektrische apparaten). Vooral diepvriesproducten, vers fruit, verse groenten en drankflessen liggen in mijn winkelkar.

Na het winkelbezoek rijden we richting mijn appartement, maar Maria wil me eerst nog iets laten zien. De baai met de oude haven… wat een mooi uitzicht. Spijtig dat ik mijn fototoestel thuis heb gelaten. Maria neemt wat foto’s van haar zoon en hij wil op zijn beurt ook foto’s nemen van mij en ‘Mama’. Een liever en gelukkiger kind kan je jezelf niet voorstellen!

Ik maak een afspraak met Maria: ‘Laten we een keer gaan picknicken met zen drieën! Ik zorg voor de lunch en jij voor het vervoer en het deken.’ ‘That’s a deal!’ klinkt het enthousiast.

Thuis al men boodschappen uitladen en plaats vinden in mijn kleine ijskast en diepvries. Op het menu staan er ‘Leftovers’ van gisteren. J (geen zin om te koken)

C ya tomorrow…

---

A very restless night. Every hour I see passing by. That’s why I’m not so bright as usual. But I’m sure it will change if Christos picks up me ... And yes, a joke here, a laugh there and he puts a smile on my face.

The office is quiet today. Only in the office of Mr Christakis it is less easy to it. He is very busy and therefore Maria has her hands full. Today Christos let me do some booking services for containers. Jippie, again something new to learn! I try to monitor almost everything very carefully, especially key files and pro forma invoices. This I remember well from the lessons Engineering for Foreign Trade (thank you Mrs Van Opstal).

The day passes with the rain tapping on the windows of the office.

Maria brings me home today because we first have to go shopping. We firstly drive along the photographer to take some pictures for my bus card. Then we pick up Konstantinos from childcare. An extended visit to the Debenhams store (a large super market where you can find everything, from vegetables to shoes and electrical appliances). Especially frozen foods, fresh fruit, fresh vegetables and drink bottles are in my shopping cart.

After shopping we drive to my apartment, but Maria would first like to show me something. The bay to the old port ... what a nice view. Too bad I left my camera at home. Maria takes some pictures of her son and he, on his turn, would also take photographs of me and 'Mama'. Such a nice and happy child, you cannot imagine!

I make an agreement with Maria: 'Let's go on a picnic with the three of us! I make lunch and you will take care of the transport and the blanket. "" That'sa deal! "it sounds enthusiastic.

Home shopping, I unload it all and find some space for it in my small fridge and freezer. On the menu are 'Leftovers' from yesterday (don’t feel like cooking).

C ya tomorrow ...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten