zondag 8 maart 2009

cyprus 08 maart

Wat een feestje...
Vasso en ik rijden naar een lounge bar genaamd Avenue. Een aangename bar om het eerste deel van de avond te vullen. Na 2 drankjes rijden we verder naar Graffity. We komen de zaak binnen en een van de portiers begeleidt me naar binnen… Cypriotische mannen… all the same J.
Maria komt direct op ons afgestormd en biedt ons wat drankjes aan. We dansen en lachen de hele tijd. De muziek in de club kan je vergelijken met de muziek in Belgische discotheken. Leuk dus…
Na een tijdje zetten ze de muziek af… La politia… Gedaan met de pret. De zaak moet sluiten. Het is ondertussen al 03.30h en voor mij is de avond zeker al geslaagd!!!
Spijtig van de hoofdpijn die ineens kwam opzetten. Ik vraag aan de meiden of ze me thuis willen afzetten (rond 04.00h). Zij gaan nog wat feesten in een club genaamd Siesto. Nog gedag zeggen tegen de meiden en ik kruip mijn bedje in.

Zondag
Ik word wakker om 13.00h door een telefoontje van Maria. ‘Hey meid, geen zin in een koffie en een klein hapje.’ Natuurlijk…
Ik sta op en gelukkig is de hoofdpijn verdwenen. Nog snel mijn bed opdekken en me klaarmaken.
We rijden naar een soort Cypriotische Mc D, Goody’s genaamd. Het eten is er heel vers en veel smakelijker dan Mc D in BelgiĆ«.

Ze hebben er een leuke binnen en buitenspeeltuin voor de kinderen. Konstantinos zit al te wiebelen tijdens het eten omdat hij graag wil gaan spelen met de andere kinderen. Leuk toch, die leeftijd (5 jaar). Onbezorgd en alleen maar genieten van de kleine dingen.

Ik en Maria eten een ‘Club Sandwich’. Een broodje gevuld met verse groenten en chicken nuggets. Ook frietjes krijg je erbij. Na een avondje uit smaakt het wel. Kyros (een vriend van Maria) komt ons vergezellen. Hij is van Keniaanse afkomst en praat enorm goed Engels. Leuk; iemand waarmee ik ook kan communiceren. We praten veel over de landen waar hij al is geweest en de leukste dingen die hij al heeft gezien tijdens al zijn reizen.

Kyros gaat naar de basketbalmatch kijken met vrienden en ook wij vertrekken naar huis. Het begint snel af te koelen vandaag en Konstantinos wordt moe van al dat klauteren en rennen.

Thuis kook ik mezelf een Belgische maaltijd: gekookte aardappelen, gestoofde boontjes en gepaneerde kip. MMMM.

Straks een lekker badje en nog wat prullen op de laptop. Morgen weer werken, dus op tijd gaan slapen vandaag is de boodschap.

Slaapwel…

---

What a party ... Vasso and I drive to a lounge bar called Avenue. A pleasant bar to start the first part of the evening. After 2 drinks, we drive further to Graffity. We arrive at the club and one of the bouncers at the door leads me in the club… Cypriot men... all the same.Maria comes directly to us and offers us some drinks. We dance and laugh all the time. The music in the club you can compare with the music in Belgian clubs. So shake that ass J...
After a while there is no music anymore ... La politia ... Done with the fun. The place has to close. It is already 03.30h in the morning and for me is the evening is already a success!Too bad of the headache that suddenly popped up. I ask the girls whether they want to drop me of home (around 04.00h). They are still partying in a club called Siesto. Wish the girls goodnight and I crawl in my bed.

Sunday
I wake up at 13.00h by a call from Maria. 'Hey girl, do you feel like a coffee and a light snack. "Of course ... I am happy that my headache disappeared. Quickly cover up my bed and prepare myself. We drive to some sort of Cypriot Mc D, Goody's called. The food is very fresh and much more flavorsome than Mc D in Belgium.

They have a nice indoor and outdoor playground for children. Konstantinos is wobbling at his seat while he’s eating because he wants to play with other children. I love that age (5 years). Relax and just enjoy the small things. Maria and I eat a Club Sandwich. “A sandwich filled with fresh vegetables and chicken nuggets. You also get fries there. After an evening of dancing it can be very tasteful.

Kyros (a friend of Mary) is joining us. He is of Kenyan origin and speaks extremely good English. Nice, someone I can communicate with. We talk a lot about the countries where which he already visited, and the best things he has seen during all his travelling.

Kyros is to watch the basketball game with friends and we go home too. It starts to cool off very quickly today and Konstantinos is tired of all that climbing and running.

At home I cook myself a Belgian meal: boiled potatoes, stewed beans and breaded chicken. MMMM.

Soon a nice warm bath and some small affaires on the laptop. Tomorrow back to work, so an early night will do me good.

Goodnight...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten